Tuesday, June 26, 2012

Allah suruh Lihat



Lihatlah!
Langit yang luas membiru
Berawan putih berarak laju
Tiada tiang yang memangku
Tapi teguh berdiri tanpa ragu

Lihatlah!
Bumi luas terhampar hijau
Permaidani alam berduri beranjau
Pepohon melambai burung berkicau
Tidak terlepas dari mata Sang Peninjau


Lihatlah!
Alam yang terbentang dihadapanmu
Semua terjaga tertata rapi penuh mutu
Langsung tidak tertinggal barang persatu
Masakan Dia mencipta lalu meninggalkanmu?

Lihatlah!
Seluruh alam bertasbih memujiNya
Mengagungkan kebesaran diriNya
Dan sungguh, Dia Maha Mendengar
Mana bisa suara hatimu terlepas dari PendengaranNya?

Lihatlah!
Mereka yang diuji itu
Mereka diuji atas satu asbab yang jitu
Asbab yang hanya Allah sahaja yang tahu
Bukan untuk meremehkan jiwa-jiwa yang mahu
Tapi untuk mempersiapkan jiwa itu
Bagi menghadapi sesuatu yang baru.

Wahai jiwa,
Untuk apa bersedih tatkala diuji
Allah sedang meningkatkan sesuatu untuk diri
Terima dengan rela pasrahkan hati
Selagi belum tunduk kau tak berserah lagi
Bukan dulu ayat2 itu kau ucapkan hari-hari?


I do forget. I do mistakes. I'm not perfect.
Do remember me.




5 comments:

fathinaina said...

I love you fillah no matter what..
though i don't really know what's happening now..i hope u'll be fine always insyaAllah...=)

sabar n kuat kella ku syg! nnt ak abis exm, ak masak slalu insyaAllah..hehee

Keyla said...

fathin aina, aku rasa aku rindukan masakan ko la.. sebab tu aku jadi cmni~


huk3..
do pray for me k..

Keyla said...

btw, aku syg ko fillah juga...

T.T


jazakillah khair atas perhatiannya~

lah lah said...

Huhu.. Comelnye 2 orang ni..^-^
rindu masakan aina jgk la..hehe.
Aina.. gambatte!!1 je lg.
Kella.. Chaiyokk jugak! stay strong k! =)

Mg Allah permudahkn urusan ukhti2 ku sayang ni <3

keyLa said...

kak lah~

i'll be strong.
If Allah wants this for me, I'll take it..

i'll take it insyaAllah~

:))