Tuesday, January 20, 2009

bi baitil maqdis!



lagu nyanyian mu'adz yang dicipta secara kreatif drp hadis sahih Imam Ahmad..
dengarkan dan hayatilah....

La tazalu thoifah min ummati, min ummati..

(there shall always be a group of people within my ummah)

A'lal haq zhohirin, lia'duwwihim qahirin..

(the truth they uphold, the enemies they resist)

La ya durruhum man khalafahum,

(those who wish to stop them can never do so)

Illa ma ashobahum min lakwak hatta yaktiyahum amrullah

(except for some ordeal tested by ALLAH until the final fate from Him)

wa hum kazalik, qalu ya Rasulallah..

(so they will persist in the struggle, then the Prophet's companion asked him)

wa aina hum?

(where are these people?)

Qala bi baitil maqdis, wakna fi baitil maqdis

(He said..they're in baitul maqdis and its surrounding)

why is palestine very important for all muslims?

It is because the final world war between Isa A.S and Dajjal will take place in Ludd, Palestine..

-hadeeth muslim



Saturday, January 17, 2009

Bila kamu akan marah?




Wahai akhifillah, beritahu aku,
bilakah kau akan marah?

Jika milik kita yang suci dihina,
dan tempat kita dihancurkan,
dan kau tidak menjadi marah?
Jika sifat perwira kita dibunuh,
dan kehormatan kita diinjak-injak,
dan dunia kita berakhir,
dan kau tidak menjadi marah?
Jadi beritahu aku,
bilakah kau akan marah?

Jika sumber bumi kita dirampas,
dan institusi kita diruntuhkan,
dan masjid-masjid kita dihancurkan,
dan masjid al-Aqsa dan al-Quds kita
tetap dirampas,
dan kau tidak menjadi marah?
Jadi beritahu aku,
bilakah kau akan marah?
Musuhku, atau musuhmu,
menghina kehormatan,
darahku dijadikan mainan oleh dia,
dan kau jadi penonton permainan.
Jika untuk Allah, untuk suatu yang suci,
untuk Islam kau tidak marah,




Jadi beritahu aku,
bilakah kau akan marah?
Aku melihat kengerian,
Aku melihat darah mengalirr.
Wanita-wanita tua mengiringi
anak-anak menjemput maut mereka.
Aku telah melihat segala macam bentuk penindasan.
Dan kau tidak menjadi marah.
Jadi beritahu aku,
bilakah kau akan marah?

Dan kau duduk seperti boneka bisu,
perutmu memenuhi pejabat.
Kau habiskan malam banggakan angka-angka,
dengan wang, curahkan dirimu kepada berkas-berkasnya.
Aku melihat kematian diatas kepala-kepala kami.
Dan kau tidak menjadi marah.
Jadi terus terang saja padaku,
jangan malu-malu:

kamu ada di Ummat yang mana?
Jika kau juga derita, apa yang kami derita,
tidak menjadikan kamu ingin membalas,
maka tidak usah dikisahkan.
Karena kamu bukanlah kami, maupun sebahagian dari kami,
bahkan kamu bukan sebahagian dari dunia manusia.
Jadi hiduplah sebagai arnab,

dan matilah sebagai arnab
.

Monday, January 12, 2009

hahha...~

nak gelak pun ade..
nak senyum, memang da xleh cover
nak sedih, air mata xada
nak percaya, lawak pulak
nak elak, dah xboleh nak tolak
nak gembira, hati bercelaru pulak
nak buat ape niee???

hahha..
nak gelak jugak..
ya ALLAH...
tak percaya nya aku..tak terkata apa
camne nak buat aku percaya nie
camne nak buat aku terima nie
camne nak buat aku percaya dan aku terima niee

ya ALLAH...
hati nak gelak lagi..
biar betol?
betul ker nie?
ye, betulll...
dan xde yang betul selain betul-betul belaka..

ape yang berubah?
muka?
nampak lagi matured?(hati gelak lagi)
tinggi?
naik ke tinggi?(hati gelak terkekeh-kekeh)
gaya?
aku ade gaya ke pun?(hati geli)
hahha
aku xleh tahan...

biar betul?
aku xleh terima betul bila aku tengok kat netlog punyer page
** years????
oh, tidak~
jangan biarkan ia berlaku..
oh, tidak

tanya balik..
ape yang aku buat seusia aku belasan tahun?
hahha-hati gelak
kalau tanya aku, memang kalau hidup nak jadi doktor tu
siang malam berchenta dengan buku je la..
tp aku seronok..aku habiskan masa belasan aku dgn benda yang berfaedah
dan kalau ade yang xberfaedah itu, aku anggap itu selingan nak ceriakan kehidupan..
hahha-hati gelak lagi

terima..
(of course la terima jugak kalau xnak terima pun)
masa berlalu..banyak mengajar...
jadi manusia..
jadi anak..
jadi rakan..
jadi pelajar..
jadi saudara..

istiqamah..insyaALLAH..
moga bertambah kebajikan
moga bertambah kebaikan
moga bertambah rezeki

may ALLAH bless always~

ma, pa, anakmu da dewasa!

Friday, January 9, 2009

hati batu cair lagi...

air mata mengalir utk sekian kali..
untuk apa air mata itu?

kerana rindu..

air mata turun lagi
untuk apa air mata itu?

kerana sayang...

air mata jatuh lagi..
untuk apa air mata itu?

kerana kasih..

air mata tumpah lagi..
untuk apa air mata itu?

kerana rindu,kasih dan sayang bercampur baur...

Sunday, January 4, 2009

palestine!

yaALLAH, lekanya aku...!
apa yang terjadi pada saudaraku di palestine pon aku xsedar..
palastine da semakin lemah dimamah oleh syaitan zionis pon aku masih lagi leka..
kerana apa?
kerana aku duduk di tempat yang selamat..beza antara aku dengan orang palestine, ialah tempat tinggal aku ada..makanan aku cukup..aku ade pakaian yang sempurna,aku aman dan damai..aku xperlu berperang..aku xperlu nak fikir tentang nyawa aku hari ini..

ya ALLAH, alpanya aku!...padahal Rasulullah s.a.w. pernah bersabda" umat ISLAM itu umpama satu jasad,apabila salah satu anggota lumpuh, maka lumpuh la seluruh badan"

ya ALLAH, ruginya aku! rugi masaku terbuang tanpa manfaat..alangkah baiknya masa itu aku guna utk berdoa kepadaMU utk saudaraku di palestine..
tertutup sudah pendengaran aku dan penglihatan aku drp mendengar isu2 palestin..
terlupa dan terleka dgn isu dunia yang xabis2..

ya ALLAH, takutnya aku!
takut dengan azabMU..apa yang akan aku jawab di dkhirat nanti bila aku xmenjaga hak-hak saudaraku?
aku takut pabila disoal tentang apa yang aku lakukan utk bantu saudaraku di palestin?
apa yang aku lakukan??
apa yang aku lakukan untuk mereka?
aku takut..
aku takut, ya ALLAH..

kekejaman syaitan israel mmg semakin teruk!!!! dan kite cubalah sedaya upaya memboikot mereka..kalau itulah yang kite mampu lakukan..boikot habis-habisan!!!!!

sekarang nie umat islam harus berdoa byk2..malam nie, bukak surah al-fath ayat 48.

dan yang lain, nie dapat dr kawan:forwarded email..boleh la diamalkan..


Bacalah doa qunut nazilah setiap kali solat fardhu kita

اللهمَّ إناَّ نجعَلُكَ فِى نُحُورِ أعدَاءِناَ وَ نَعُوذُ بِكَ مِن شُرُورِهِم اللهم بَدِّد شَملَهُم و فَرِّق جَمعَهُم وَ شَتِّت كَلِمَتَهُم وَزَلزِل أَقدَامَهُم وَ سَلِّط عَلَيهِم كَلباًَ مِن كِلاَبِكَ يا قَهاَّر يا جَباَّر يا مُنتَقِم يا الله يا الله يا الله

اللهم يا مُنزِلَ الكِتاَبِ ويا مُجرِيَ السَّحاَبِ ويا هاَزِمَ الأَحزَابِ إِهزِمهُم إِهزِمهُم إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم

Ya Allah,

Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,

Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,

Ya Allah,

Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,

Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka,

Goncangkan pendirian mereka,

Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka

Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa,

Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum,

Wahai Tuhan Yang bersifat Murka,

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,

Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,

Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Dan menangkan kami ke atas mereka.

Amien…!

Thursday, January 1, 2009

hepi new year!!!

aku xkire..nak wish jugak..
selamat tahun baru semua!!!
moga tahun ini lebih byk kebajikan..
insyaALLAH..

sungai yg beku...


sian itik2 and angsa itu..tp xpe..ALLAH MAHA BERKUASA..subhanallah, cantik