Sunday, October 26, 2008

hari-hari berlalu...

herm....
da sebulan...
nnt setahun...
dan bertahun-tahun..

kuatkan hati..
sabar la menempuh hidup
medik bukan susah..
tp mencabar..

kuatkan semangat..
yakinlah padaNYA..
insyaALLAH..

Friday, October 17, 2008

berfikir~

aku failed lagi r microtest...
ni kali kedua da nie..
nak buat ape nie...


aku study..
mmg taw dah muscle tu dok mane..
hm...

dah nak jadi kan..
ALLAH kata "kun fayakun" je
kite usaha tp kalau ALLAH dah tetapkan itu utk aku, mesti itu yang terbaik kan?
oleh itu, aku berlapang dada menerima rezut nie..
maybe ALLAH nak aku usaha lagi kuat...lagi tekun..lagi hard..lagi dan lagi...

kuatkan lah aku ya ALLAH..ampunkanlah dosaku...ampunilah..maybe aku byk dosa nie..ALLAH nak igtkan aku..nak bg aku sedar dan peka..nak bagi xjauh tersimpang..nak bg kembali ke pathway aku balik..maha suci ALLAH..sygnye ALLAH pada aku..aku je yang xsedar..aku je yg alpa..seronok dgn dunia yg sementara..subhanallah..terasa sgt diri yg kerdil nie diperhatikan selalu..dijaga biar jangan jatuh..diawasi biar jangan alpa..dibelai biar jangan ada yang kurang..dilimpahkan dgn rahmat dan rezeki yang tak putus2..tp aku..aku selalu lupe.lupe pada pencipta..sibuk dgn tugasan dunia yg xabis2..kalau ditakdirkan aku mati esok.plg advance saat nie nyawa aku ditarik, adakah aku sempat mngucap shahadah?adakah aku masih sempat memuji namaNYA..adakah aku masih sempat minta maaf pada semua..adakah aku diberi peluang tuk pilih hidup atau mati?cukup ke ibadat aku nie?cukup ke pahala aku nie?or terlalu banyak dosa yang memberati bahu? aku sering..sering teringat kematian.tp terlalu sedikit berfikir ttg nya.nak fikir pon cam nak xnk...aku mmg jauh kot..jauh dr hidayahNYA..nauzubillah....aku harap aku xterlalu jauh..jgn jauhkan aku yaALLAH..jgn tutup hati aku yaALLAH..kat sini aku xde sapa2..hanya padaMU aku berserah..aku bercerita.tempat aku mengadu..

yaALLAH, ku perlukan hidayah dan petunjukMU...

Sunday, October 5, 2008

aku da mula merindu..
tp aku xnak fikir ape yg aku rindu..
takut akan melarat
nnt aku jg susah

cne nie..
yaALLAH, pdMu aku berserah..
aku seronok duduk disni tp aku...
aku syg mereka..
aku takut aku akan beralah dan putus asa
aku takut aku akn menyesal
aku xnak..

aku xnak menyesal
menyesal bererti aku xredho
aku xikhlas
aku kesini ikhlas yaALLAH..
AKU KESINI MENUNTUT ILMU
AKU KESINI MENYEMPURNAKAN FARDHU KIFAYAH
AKU KESINI MEMBAWA IMPIAN

aku syg mereka
aku perlu mereka disisi
aku rindu...

yaALLAH..
KUATKAN AKU..
aku takut aku akan jd lemah
aku takut aku akan stress
aku takut..

yaamanalkhaaifinn...
aaminna mimma nakhaf..
ya amanalkhaifinn..
sallimna mimma nakhaf
ya amanalkhoifin..
najjina mimma nakhaf..

yaALLAH..
pdMU aku berlindung..
jauhkan kegusaran hati ini
jauhkan kerinduan yg melampau dlm hati ini
aku sendiri disini
jauh beribu batu
tp aku tahu Kau selalu dekat dgn ku
lindungilah aku..
kuatkan aku..
tabahkan hatiku..
yaALLAH..


AKU SAYANG KUARGAKU..
AKU SGT SYG MEREKA..
LILLAHITAALA

Friday, October 3, 2008

syawal menjelma

tanpa teman disisi
tanpa keluarga menemani
tanpa ketupat raya+rendang tok

sunyi