Saturday, June 29, 2013

Pre-Ramadhan

Salam alaik,

Alhamdulillah a'la kulli haalin,
wa astaghfirullah min kulli zanbin..

baaaanyaaakkk sangat nak cerita!
tapi insyaAllah terpaksa tahan dulu nak menulis.
I have something more urgent to do. iaituu....

Study!

=) gonna have exam on 3rd July = INFECTIOUS!

Moga Allah mudahkan~

Apa2 pun, kita layan dulu lagu baru Maher zain.
Terima kasih MZ, i'm craving for new nasyeed songs.. alhamdulillah~


Friday, June 7, 2013

Mekah Al-Mukarramah

Salam alaik,



Sudah hampir seminggu mama, kak anis, dan abang anjang menjadi tetamu Allah.

MasyaAllah, nikmatnya menjadi tetamu rumah Allah ni..
Bukan kerana keindahannya yang memang sedia indah..
Tapi kerana ia tempat ibadah, Rumah Allah..

"You can choose to go any part of the world. But as for Medinah and Mecca, its different, they choose you".

MasyaAllah!

Ya Allah, pilihlah daku untuk menjadi tetamuMu..
Aku mahu kesana..


sangat-sangat.
>.<

Wednesday, June 5, 2013

Makhluk Marikh

Salam alaik,


=)
hurm, hurm..  sebenarnya memang dah lama nak tulis tentang ni.. cuma tak ade masa dan kalau nak tulis ni kena ade kajian. Tak boleh semborono.. nanti makhluk marikh marah.
Apa?
Siapa makhluk marikh?

Ohho.. perkenalkan...

Hehe. Kami makhluk Venus.. =P

Okey, ehem, ehem.. InsyaAllah, sebagai manusia, kita pasti tak terlepas berhadapan, berinteraksi, bergaul hatta lalu seberang jalan dengan makhluk2 lain di muka bumi Allah ni. Samalah dengan makhluk2 lain tak lepas berhadapan dengan kita.

dan daku dilahirkan sebagai makhluk Venus yang insyaAllah terkenal dengan sifat lemah lembut dan penyayangnya.. (??.. bolehlaa..)  Alhamdulillah. =)

Ya, dilahirkan dalam keluarga yang besar, ade arwah abah, 6 orang abang dan seorang adik lelaki cukup dah syarat pernah berinteraksi dengan insan bernama lelaki ni. Tak cukup lagi? ade 5 orang abang ipar taw. Haa, kira ramai dah yang aku boleh kata rapatla.. Kira bersembang pernah la berbanding dengan lelaki2 diluar sana yang aku agak strict sikit.

Makhluk Marikh aka lelaki ni memang terkenal dengan kegagahannya, kuat, lebih rasional, tak terdrag dengan emosi, pandai menyelesaikan masalah, komited etc..etc.. Namun mereka juga ada kelemahan yang tersendiri. for example keras kepala, ego tinggi, ganas dan kasar sometimes, kalau marah tu menakutkan etc..etc..

Mereka kuat kerana mereka perlu melindungi. (Siapa? of course laa kami. :P)
Mereka perlu rasional kerana pasangan mereka selalu terikut emosi. (err.. kami la tu)
Mereka ni diciptakan utk melengkapi kami, dan kami melengkapi mereka. >.<

Fuh, nampak sweet je.. Tapi kadang-kadang hakikatnya... tak seindah impian. Agaknya berapa ramai makhluk Marikh ni yang sebenarnya faham dia makhluk Marikh? 

Kalau kat Malaysia tu, cukuplah.. nampak keterancaman hidup kami makhluk Venus.

Yang sepatutnya jadi pelindung, tapi kini jadi pemusnah hidup.
Yang sepatutnya jadi ketua keluarga tapi kini senang lenang tengok isteri bekerja.

(eh, tapi apa kaitan dengan artikel ni?) :P

Kadang-kadang tak berapa nak faham jugak dyorang ni. 
Kadang-kadang lemas juga dengan dyorang ni.
Kadang-kadang clueless jugak dengan depa ni.

Kami ni memang kadang-kadang perlukan penjelasan, maka tolonglah jelaskan.
Kami ni memang sometimes clueless, maka tolonglah beri guidelines ke, penunjuk arah ke
(Ohho, sangatlah emosi makhluk Venus ni~)

Ya, makhluk Venus memang mudah emosi.. huhu

Hurm, mungkin Allah nak ajar ni.. ajar berlapang dada skit dengan orang lain. kan dyorang tu mahkluk marikh. berbeza dengan makhluk Venus, ye tak?

alahai, makhluk marikh.. yang hensem bergaya lagi kacak budiman..
moga Allah berikan kita kesefahaman dalam menjalankan tugas dimuka bumi ni..

yang benar
~makhluk Venus