Wednesday, June 3, 2009

subhanallah~

penat, exhausted, capek bangat nie..
kepenatan exam period sudah bermula..aku suda merasakan tubuh badan mula lemah oleh asakan yang telah diterima oleh otak..bertubi-tubi membuatkan aku kepenatan akhirnya.. studi memang penat..sapa kata guna otak je xpenat..penat tau.. lagi dahsyat rasanye daripada pak pemotong kayu balak..waaa, penatnyer...


tiba-tiba terlintas
' ingatlah ketika kamu penat melakukan kebaikan, sesungguhnya kebaikan itu akan berterusan tapi kepenatanmu akan hilang...'

tak tahu mana datang ayat nie..rasa pernah baca tapi tak tahu dimana..kalau ade sesapa tahu sila beritahu ye.. sejuk skit hati ni bila ingat ayat nie..satu pengiktirafan bagi sesapa yang penat melakukan kebaikan...syukur~

petang nie nak masak la pulak. huhu, penat ini belum berakhir..esok kredit czech 2-grammar dan medicine, belum habis bace lagi.. nak harap malam nie bace, macam mengharap padi tumbuh xde air..(peribahasa mana nie)..waaa, kepenatan ini masih belum berakhir...

terlintas lagi..
'zikir itu pengubat hati yang penat...'

hmm, zikir..insyaALLAH, segala dipermudahkan.. serahkan segala urusan kepada ALLAH..usah memberati fikiran dengan perbagai persoalan yang tak mungkin dapat dijawab melainkan dengan bertawakal kepada Allah..Allah Maha Mendengar..

kepenatan ini akan berakhir..tapi pastikan ia berakhir dengan kejayaan yang ingin kau kecapi..itu adalah penawar segala penat lelahmu..

berusaha!!
innalah maa'na..

bersihkanlah hati dari segala noda~^^
may Allah bless..

6 comments:

lynawan said...

we must keep going on Keela.kita dapat!!!!

keyLa said...

yup!!

boleh punyer..
tp td czech aku 2-2 kantoi..
ujian..hehe

Saif Shah =) said...

salam...

Kata-kata Saidina Ali r.a;

“Apabila kita mengerjakan kebaikan, hingga kita berasa penat, ingatlah bahawa kepenatan itu akan hilang dan ganjaran pahala itu akan berpanjangan. Dan apabila kita berasa seronok mengerjakan maksiat,ingatlah bahawa keseronokan itu akan hilang dan dosa itu akan berkekalan.”

all the best... bittaufiq wannajah.. =)

keyLa said...

salam, saif..
thanx for the note!!!

mencari jugak ayat tu..terima kasih byk2..
^^

fathinaina said...

padi tumbuh xde air??? hahaha =p

chaiyo2!!!

keyLa said...

hahha..
memang xkan padi tumbuh kalo xde ayo..
kui3..