Thursday, June 11, 2009

pada suatu hari yang redup...

aku berjalan-jalan...
sampai ke satu stesyen bernama zimni stadion, aku berhenti melangkah(naik bas sebenarnye..)


dan aku turun..


lalu melangkah lagi..

sampai di satu pintu gerbang.. kaki terhenti langkahan..




tapi kemudian kaki aku tanpa rasa ragu-ragu..terus melangkah masuk..
perkataan pertama, subhanallah!



perkataan seterusnya...'cantek bangat niehh!!!'





kegilaan pada bunga menerpa tanpa dipaksa..ya Allah, maha BesarMu ya Allah!!
cantiknyer!! tak tergambar aku dibuatnye..sampai abes betri la tangkap gambar..waduh2..bisa gawat nie..mulut xhenti sengih sorang-sorang..makruh taw.. tapi memang xleh nak cover da..




nie belum masuk part blakang lagi nie..ni baru laman depan tamn nie je..









geramnyer..cantik bangat nie..subhanallah tak lekang dari bibir...



rasa cam nak makan!!! nyum3

nak kunyah2 biar hancur..eii, geramnyerr...






pastu peristiwa yang xdiingini berlaku...waa, betri habes.. belum masuk part belakang lg nie...




dan akhirnya aku hanya menyimpan memori di dalam otak..kecantikan,keindahan bunga-bunga ini membuatkan aku hilang arah tujuan..sebenarnya aku datang sini nak belajar..dah tu, ralit dengan bunga-bunga nie sume buat aku xbukak buku sejak sampai..sibuk merayau mencari tempat nak bergambar..padan muka..da abeh betri maksudnye kena bukak buku la pulak!


tapi aku stil merayau-rayau lagi..macam taman nie taman aku yang punyer..hehe.


nasib la xde orang..aku memang sengih tara ingat punyer..nie bukan calang-calang bunga..bunga ros tau..mawar tau..kalau sebelum nie dapat tengok berapa kerat je dalam bunga yang selalu orang kirim time2 bercinta, kali nie dpt tengok satu taman!

sapa tak teruja! aku nie bukan lemah sgt bab-bab bunga tapi kalau da satu taman nie bunga mawar macam-macam kaler, aku pun boleh cair cm air tengok..

subhanallah..hati tak henti-henti memuji Allah..benarlah, dengan memerhatikan kejadian alam, kita akn selalu mengingati ALLAH..



dan milik ALLAH lah apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. cukuplah Allah sebagai pemelihara..'
(4;132)



aku jalan sekeliling bahagian sambil 'menyapa' sume bunga-bunga ros yang aku nampak..aku bagi salam sebab aku tahu diorang sume muslim..hampir semua la aku cuit dan bertanya kabar pun ade... biar la, aku nie nnti diorang kenal sebab pernah lawat dyorang..hahha.. naseb aku xbagi nama setiap bunga yang aku nampak..aku suka bagi nama tau..kiki


dah penat berjalan..aku akhirnya terduduk..mulut masih tak henti sengih..macam kena serangan angau..aku pun tak tahu..dahsyat penangan bunga rupanya kat aku.. dalam, hati tiba-tiba sebut,

'ya Allah, kurniakanlah aku taman ini..hadiahkanlah aku taman ini...'

lintasan hati yang tak dapat dikawal..kemudian aku terdiam..


****************************

'dan orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan dimasukkan ke dalam syurga2 yang mengalir di bawahnya sungai2...'



'..dan pasti Aku masukkan mereka ke dalam syurga2 yang mengalir dibwhnya sungai2...'(3:195)


'dan selain dr 2 syurga itu ada 2 syurga lagi..maka nikmat Tuhanmu yg mnakah yg kmu dustakan? kedua syurga itu hijau tua warnanya..'(55:62-64)




'dan sampaikanlah kabar gembira kepada orang2 yang beriman dan berbuat kebajikan , bahwa untuk mereka(disediakan) syurga-syurga yang mengalir dibawahnya sungai2..'(2:25)



*********************************


ini baru taman kat dunia..
taman syurga nanti siap ade sungai yang mengalir kat bawah dia lagi..
lagi dahsyat..

lagi terliur nak tengok..
taman kat dunia nie buat pe..
esok-esok layu dan mati semua
tinggal rumput je nanti..

Maha Besar Allah..
aku inginkan syurgaMU!

........................................................

lepas tu, aku dengan rasa insafnya membuka buku..histo byk lg xhabes baca..leh lak dia melaram gambar..ish3..

tapi mata xlepas-lepas pandang pemandangan kat depan nie..
nak lukis memang da lukis da..hee..puas hati..tapi still nak tangkap gambar lagi..try jugak bukak hp yg da mati..







akhirnya berjaya!! last shot for the day..kemudian aku ke fakulti meneruskan perjuanagn yang belum selesai...

permudahkanlah ya Allah..

2 comments:

fathinaina said...

hehe..nasib bek x bg nama..nnt pooja ko kat umah merajuk..haha =p

subhanAllah..cantik gler kan?? ak sndiri kagum yg amat tgk bunga ros sepah2 mcm tu..hohoo..

keyLa said...

hoho...kagum!!

pooja aku da layu..dy xleh salahkan aku..kiki