Friday, November 2, 2012

Just. Do. It.

Bismillah,

Kewajiban seorang muslim itu ialah pertamanya dia perlu beriman.
Kemudian baru baca Al-Quran.

(Mustafa Masyhur)

Allah tak suruh baca Quran dulu. Khatam bab haji, bab makanan, bab solat, bab zina, bab hudud, rukun iman, rukun Islam segala - baru jadi Muslim. TAK.

Allah kata kamu beriman tak dengan Aku? Percaya tidak akan kewujudan Aku? Percaya tidak pada Rasulku? Percaya dah?

Then, you're Muslim now.

Now, I give you the order. Nah ambil Al-Quran sebijik. Buat.

Do! Just do them! Because you're the believer! you believe in Allah, you believe in Rasul. So, sekarang, buat apa yang Allah dan Rasul suruh. Buat.

Kenapa tak buat? Kamu belum beriman lagi ke? Kamu tak yakin ke? Kamu rasa tak mampu? Kenapa rasa macam tu?

Allah kata: Kan Aku dah beritahu, Aku ada. Aku dengar. Aku tahu kamu mampu. Just do them! natijahnya Aku akan uruskan. Kamu buat part kamu, Aku akan selesaikan yang akhirnya.

Yakin tak?

Kita patut jawab: "sami'na wa ata'na ya Rabbana" - kami dengar dan kami patuh, wahai Tuhan kami~


~

that's why para sahabat bila dengar saja ayat minum arak turun- dyorang pecahkan semua botol2 arak sampai banjir madinah. Bila turun ayat hijab - para wanita bertempiaran lari nak tutup rambut sampai cari pelepah kurma. ini natijah daripada keimanan.

kita?
- rileks dulu bro...~ ??

menangis.


No comments:

Photobucket