Sunday, January 2, 2011

Kakakku kahwin..


Salam alaik..

25 Disember 2010 tarikh keramat buat keluarga Mohamad Nor. Sekali lagi majlis kenduri kahwin berlangsung di 'dataran' rumahku. Dah tak terkira berapa kali dah.. ramai benor orang perak kata.. =)

Kali nie kakakku yang hanya atas aku melangsungkan perkahwinan. Kami beza 3 tahun.. masa tengok gambar akad nikah dia baru terasa nak jerit.. 'kak atun dah kawenn!!!!' (kalau tak sebelum nie cam xde perasaan je =P)

Rasa tak percaya.. Satu sebabnya maybe atas keberadaan aku disini, bumi Czech bukan di Malaysia.. Kali pertama dalam sejarah hidupku aku tak bersama keluarga semasa pernikahan adik-beradikku. Satu dugaan yang bagi aku agak terasa sikit la.. Tapi atas kesibukan aku sendiri sepanjang musim winter nie, pergi sana pergi sini, aku cam lupe je perasaan kecewa tak bersama keluarga... Kalau ade pun tak mau fikir.. Tapi yang banyaknya rasa bersalah la.. tak dapat nak online pun sepanjang hari akad nikah n kenduri.. Hanya kemaafan yang dititipkan melalui shout out kat fb.. maaf,maaf,maaf..


selamat pengantin baru, akak!


Hurm, dah kahwin dah kakak aku.. Moga berkekalan dunia akhirat ye.. Jadi isteri solehah, jaga diri, jaga keluarga..lahirkan anak buah yang soleh dan solehah juga ye.. mak keyla cop nak bagi nama anak akak taw...=)



Hurm, yang nie juga merupakan perkahwinan pertama tanpa kehadiran ayahanda tersayang.. Maybe yang jadi wali adalah abangku atau pakcikku. Lupa nak tanya mak.. Ingat lagi kalau kenduri ape-ape, arwah abahlah yang sibuk antar kad jemputan, ajak orang memasak, tempah ayam, tempah daging, uruskan khemah tetamu dan lain-lain.. Rindu~~ (Ish, tak leh sebut banyak2 nie, rasa murah je air mata..al-fatihah)

Ketiadaan abah mesti membuatkan mak banyak buat kerja.. Moga-moga mak sihat selalu.. Banyak kali dah pesan mak jangan buat kerja berat. tapi mak selalu balas, 'kalau tak buat, siapa lagi.. mana ade orang dah kat rumah nie'.. Hati sayu.. memang betul pun..kat rumah hanya ade adikku dan kak atun je buat peneman mak. Sekarang kak atun dah kawen, tinggal mak dan iwan je.. hurm.. aku disini hanya boleh titipkan doa.. Mudah-mudahan Allah menjaga mak selalu.

Barakallahu lakuma~! Ni hadiah tuk kak atun n suami..
(bina rumahtangga molek-molek na..=p)




salam sayang~
adikmu yang comey..=)

2 comments:

Fathin Aina said...

keyla, muka kak atun ko sebijik muka ko..(mungkin ni rupa ko time kawin satu hari nnt? hehehe...jgn marah..gurau2 =p)

keyLa said...

uit2~~

jauh la..kakak aku nie muke dy len dr yang len..haha

amboi fathin, giliran ko dlu taw..=p

Photobucket