Thursday, May 27, 2010

Pertolongan Ilahi

Cerita tentang semangat konvoi yang hendak menyalurkan bantuan kepada Gaza memang telah membuka mata hampir seluruh dunia terutama sekali membuka mata rejim zionis yang tak pernah puas bermandi darah di sana. Dan semua rancangan konvoi nie bukan tiba-tiba je muncul tapi sudah lama dirancang rapi lagi. So, kalau ade orang yang cakap benda nie main-main, stop thinking like that and give support.

Sekarang nie hampir semua mata sedang menanti apa yang bakal berlaku setibanya kapal-kapal konvoi itu di perairan Gaza. Mereka akan berlepas petang nie kul 5 petang waktu Turki dari pelabuhan Altanya. dan insyaAllah dijangka sampai kul 11.00 pagi esok, Jumaat. Dan sesungguhnya pada Allah kita bertawakal.. Kalau Allah membenarkan Gaza mendapat bantuan, sekelip mata pun Allah boleh buat tapi Allah nak memberi kita pahala dengan membuat benda itu terjadi.

Masya Allah, hebatnya mereka-mereka yang terlibat dalam konvoi itu. Hebatnya semangat mereka tak kira agama; ada yang Islam, ada non-muslim dan ada juga paderi, semua bersatu atas nama kemanusiaan. Semua nie kerana juz nak bagitahu zionis tu yang mereka datang bantu bukan kerana agama tetapi atas nama KEMANUSIAAN. kemanusiaan yang terhakis kerana adanya manusia yang bergelar rejim Zion-s.


Sambil tu teringat satu lagu nasyid yang da terlalu lama rasanya. lagu nie bila cari kat internet pun xjumpe. Tajuk pun tak ingat da.. nie je lirik yang dapat dikongsi bersama. Lagu nie zaman sekolah rendah lagi tapi alhamdulillah still ingat..


Jangan kau angankan daulat
Islam akan berdiri megah
Subur bak bumi madinah
Dilembayuan Rasulullah..
Jangan kau angankan kibaran
Bendera tanda kemenangan
Ditiup bayu keadilan
Di naungan ketaqwaan
Tanpa membuka minda akalmu
Dari belenggu yang membalutmu
Dalam ketebalan desakan nafsu
Meronta rasa saling bantu membantu
Oh, berjuang ku rela kemenangan
Carilah silapmu dimana
Bukan hanya memandang dan kecewa
Keluhanmu takkan sampai kemana
Buang yang keruh
Pilih yang jernih
Diiring tujui didalam satu hati
Sama dipikul sama dijunjung
Pasti Islam akan gemilang lagi
Berat sama dipikul
Islam pastikan unggul
Ringan sama dijunjung
Islam pastikan unggul~
Hati berdebar menanti apa yang bakal berlaku.. ya Allah, BANTULAH MEREKA.. Ya Allah, bantulah Palestin.. Ya Allah, padaMu kami bertawakal.. sama-sama lah kita berdoa~
Allahumma unsurul Islama walmuslimin~
maklumat lanjut boleh layari di sini: http://www.lifeline4gaza.org

1 comment:

wmf said...

ye la. mencari jugak lagu ni, dulu ada kaset dia

Photobucket