Tuesday, June 1, 2010

Tersentuh..


Jarang sekali nak tersentuh dengan penulisan Hilal Asyraf.. Bukan kerana penulisannya tak menepati citarasa, bahkan selalu terasa. Tapi kali nie setiap bait kata yang diluahkan memang sarat dengan perasaan. orang kata kalau kita menulis dengan penuh perasaan, orang yang membaca pun akan terkesan.. dan sungguh, aku terkesan..


Sungguh jelek sekali jika dunia hari ini mendiamkan diri mereka. Jika memang bisu tidak mengapa. Tetapi sengaja membisukan diri adalah perkara yang hina.

Saya tidak kisah kalau dunia ini memang asalnya buta. Maka saya rela maafkan ketidak pekaan mereka. Saya tidak kisah kalau dunia ini memang asalnya kudung. Maka saya rela maafkan ketiadaan tindakan daripada mereka. Saya tidak kisah kalau dunia ini memang asalnya bisu. Maka saya rela maafkan kebisuan mereka.

Tetapi saya sangat maklum bahawa dunia ini mempunyai mata, tangan dan suara.



Ini adalah post terbarunya mengenai konvoi ke Gaza. .. Israel kejam, tak berperikemanusiaan, tak faham bahasa, tak tahu nak eja 'humanitarian' camne, menipu, tipu sana- tipu sini, mencari masalah and then do don't-know, pencuri, perompak, penyamun,,n beribu-ribu lagi yang mereka buat. (sori atas emosi yang tak terkawal ini)

dan memang takkan dapat dikawal,
kalau benda ini berlaku depan mata
kalau itu yang dah dikatakan' sudah terang lagi bersuluh'
dah terang-terangan dikatakan bawak bantuan makanan, simen, atd
kalau ini pun diserang sampai berbunuhan
apa cerita?

salah siapa?
salah orang yang bagi bantuan tu?
sejak bila orang bagi pertolongan dikatakan terrorist?
dunia da terbalik?
ya Allah...


Dah terang lagi bersuluh.. dah nampak terang-terangan kejahatan mereka.. ayuh, kita bangun dan bertindak!

kepada mereka yang sudah memboikot, teruskan memboikot!
kepada mereka yang baru nak boikot, syabas!
kepada mereka yang masih nak sokong produk mereka, silakan tapi jangan tanya kenapa bila diakhirat nanti dapat share sama dengan mereka!

kenapa nak boikot? adakah masih mahu bertanya lagi.. bukti depan mata.. dah terang lagi bersuluh!

kita bukan siapa-siapa, tapi kita jangan jadi mangsa.
kita bukan siapa-siapa tapi kita ada tanggungjawab yang sama.

lahaula wala quwwata illa billah~ tiada pertolongan atau kekuatan melainkan Allah~

buka mata luas-luas..

keyla

No comments:

Photobucket