Sunday, January 31, 2010

kuingin jadi SEPERTI mereka..





juz nak share video nie..
sgt menusuk kalbu doa yg dilafazkan oleh kanak2 ini..
hebatnya mereka..kalimah syahid jadi buruan..
aku sendiri rasa tak mampu nak jadi seperti mereka..subhanallah!!
(terasa diri lebih rendah drp kanak2 itu)


la matnasina la la~ (tak, kami tak lupakan kau palestine) ..dan aku juga takkan sekali2 lupakan

atfalu addiitu fadhu sunnah..(kamu kanak2 tapi memenuhi fardhu dan sunnah)
aku???

'allamtu na syu ma'nar rujulah.. (kamu mengajar kami erti kedewasaan dan keberanian)
betul, aku belajar dari semangatmu wahai kanak2!!!!



~ Allahumma unsurul islam wal muslimin..
hasbunallahu wa nikmal wakil,
Allahumma ajib du'a ana..~
ameen..



saat terdengar lagu nie,
di tengah2 musim exam,
aku menyedari,
sepenat2 aku belajar,
seletih2 anggota,
ada lagi yang lagi lagi dan lagi
penat, letih, exhausted, tired, daripada aku.
yang penat mereka itu sampai bergadai nyawa..
yang penat mereka itu akan dibalas syurga..
yang penat mereka itu sangat2 la dahsyatnya (bagi pandangan aku) kerana memperjuangkan agama dan tanah air~palestine..

tapi mereka tak pernah mengalah!!
dan mengapa aku mesti mengalah? juz for exam???! exam je??

mengalah hanya untuk exam?
rendahnya standard....

kalau mereka boleh, kamu pun mesti boleh!
kalau kamu boleh, aku mesti boleh!
boleh!

DO WHATEVER IT TAKES!!
innallaha maana..

jangan mengalah, kita pasti boleh..!!!!
sehebat kanak-kanak itu...



2 comments:

MissNico said...

All the best Keyla.
Malu lah kite kalau se-kecil ujian ini kita tak mampu hadapi..

keyLa said...

alhamdulillah...kak wanie, kila amek sama date ngan kak wanie(bio).. hehe
but bukan kila mengaku kalah, tp kila ingin persediaan yg lebih lagi, insyaAllah..kila xkan mengalah insyaAllah~

maan najah sume