Saturday, December 6, 2008

menjelang hari raya~




hehhe... tertarik dengan kata-kata simple tapi bermakna nie..cam comey..

hurm...da raye sekali lagi rupenyer aku disini...nilah raya yang sebenarnye bagi umat islam..raya yang sepatutnye disambut lebih meriah daripada aidilfitri..namun, maybe da jadi adat kat malaysia malaysia yang raye aidilfitri disambut lebih utama daripada aidiladha..kalau kat tempat lain, aidiladha la yang paling meriah sekali..disambut oleh para jemaah haji..tambah-tambah lagi di Mekah..pasti lebih meriah..alangkah untungnya org yang dapat menunaikan haji tahun nie..

hari nie hari arafah..sape yang nak berpuase amatlah digalakkan..besar pahalanya InsyaALLAH..
rumah kat malaysia da meriah da nie..nie yang cemburu nie..rasenyer rumah jadi lebih meriah bila aku xde..is it true?..alangkah kejamnye kenyataan...

pengorbanan...
ape la yang telah aku korbankan sepanjang hidup aku?
demi islam, agamaku?
adakah wang ringgit?-kalau ade pon banyak mane la aku melaburkannye..
masa?- study yang xsudah2 dan xkan habis..
kemana akhirnye usia aku?

sepanjang umur aku 19 tahun nie, xde bnyak sangat pengorbanan yang aku buat..yang terbesar sekali ialah bila meninggalkan keluarga tersayang, rakan2 di malaysia demi menuntut ilmu di sini..tulah pengorbanan yang setakat ini aku rasa berat sekali..tapi aku pasrah dan redho..
kerana bagi aku pengorbanan itu bukan sesuatu yang senang-of course..dan aku jugak pernah dgr kalau kite xrase sakit or penat or payah, itu xdinamakan pengorbanan..pengorbanan means sesuatu yang payah, yang sukar tuk dilakukan..hrm, sukar jugak tuk dijelaskan..hehe

tu je kot..nak share..
so, selamat hari raye semua!!
mari bertakbir~^^

3 comments:

kokochan said...

selamat hari raya aidiladha! semoga tiap titik pengorbanan yang dilakukan diredhai Allah..ameen~

keyLa said...

ameen...
selamat hari raye aidiladha juga...
^^

Y a T C i E said...

selamat ari raya kela.
aku berada di lekir!!!
hahaha.

Photobucket