Wednesday, October 1, 2014

Minyak kelapa dara

Salam alaik,




Kerana menganggur dan tak berapa banyak benda nak dibuat, aku dengan berbesar hati menjadi agent jual minyak kelapa dara aka virgin coconut oil. hehe

Sebenarnya aku just mencari produk kesihatan yang boleh aku makan as a supplement during HO nanti. And kebetulan je kawan aku, Fitrah pos kat fb tentang minyak kelapa dara ni. Tengok kelebihan dan keistimewaan dia, agak menarik juga. Banyak tentang kesihatan wanita dan juga ade tentang hypertension - darah tinggi, diabetes dan sakit jantung.

Penyakit 3 serangkai ni memang jadi topik dalam family aku. Penat jugak nak menerangkan kat family sendiri. Tambah2 lagi ade yang perokok tegar, kencing manis, masalah kegemukan.. tu semua boleh bawa kepada sakit jantung. Ish3, aku pun boleh sakit jantung dengar abang2 aku merokok berkotak2 sehari. Hadoi..  ni apa cerita suh adik jadi doktor tapi bila adik suh benti xmo ikut ni?

Fening2..

Ok, faham je la nak berhenti merokok tu susah.. Fahammm.. Tapinya, ia dah jatuh haramm.. So xde istilah tak boleh dah sebenarnya.. huhu..kena boleh jugak utk berhenti.. Tapi apakan dayaa.. lelaki itu seorang lelaki juaa..

Tambah kat malaysia ni, banyak makanan2 yang tinggi kalori dan kolesterol. Kuat makan pulaktu.. So, tak mustahil aku sendiri boleh dapat penyakit 3 serangkai ni kalau tak menjaga..

Owh, berbalik kepada cerita minyak kelapa dara ni, aku sebenarnya lebih nak hilangkan parut didahi yang setempek besar ni.. hehe..(ok, xde la besar, ade la 1cm lebih skit). Kot la kalau boleh hilang kan.. dah bertahun da dy ade di dahi. Kalau tanggal tudung nampak la..Kalau tak, xde nampak sangat.. Tapi tup2 aku nak order terus terfikir kalau aku boleh bantu ke.. sebab cam aku suka je produk2 yang boleh beri orang lain manfaat ni. Tambah lagi produk bumiputra, aku suka je la bantu orang sendiri berniaga.

So, then bermulalah kisah aku dengan minyak kelapa dara ni.. saja suka2. hopefully dapat la beri mafaat sedikit sebanyak kepada orang lain.

Setahu aku ade je vco yang dalam bentuk gel. Tapi mahal skit la harga dia.. around RM40-60.. Tapi yang ni murah saja. Sebab dalam bentuk cecair dan sebab terus dari pengeluar. RM15 saja sebotol.


so, kalau ade sesiapa berminat boleh pm ye. :)
pm: 01129647149








No comments:

Photobucket