Sunday, July 21, 2013

Cintaa~


Aku jatuh cinta lagi

Kali ni bukan cinta manusiawi

Tapi cinta agung yang aku mahu miliki.



aku mula cintakan jalan ini

aku mula jatuh hati

pada prinsip dan susunan yang rapi



bilamana hati disapa kasih sayang Ilahi

aku malu dengan kekurangan diri

namun terharu dengan sapaan Dia yang Maha Tinggi

disebalik lemahnya diri Dia mahu aku terus berdiri

Dia mahu pimpin tanganku meskipun sudah jatuh berkali-kali

meskipun Dia lebih mengetahui hati

meskipun aku sering lupa diri



aku jatuh cinta berkali-kali



namun berbeza kini,

saatku terbangun,

hati tak tersakiti bahkan terisi

jiwa tak menangis sepi malah merintih rindu pada Ilahi



aku cinta akan jalan ini

aku jatuh cinta berkali-kali



dan aku harap rasa cinta ini

subur mewangi

hingga pengakhirannya nanti

ke syurga firdausi

syurga tertinggi




aku jatuh cinta berkali-kali

cuma kutakuti cintaku masih tak suci

ada onar yang meliputi

ada kabut yang menutupi




aku takut cinta ini tidak terwarisi

aku risau cinta ini hilang dimamah hari

lalu aku berdoa pada Dia, Yang Maha Mengetahui


'Andai benar jalanku ini, andai benar rasa hati ini, Kau akan teguhkan aku walau apapun yang bakal terjadi..'

wa asaluka hubbaka
wa hubba mayyuhibbuk

wa hubba kulla a'malin allazi yuballighuni hubbak..

ya Muqallibal qulub, tsabbit qulubana a'la deenik!


~29 Sya'ban 1343H

No comments:

Photobucket