Wednesday, May 18, 2011

Nikmat bersama hikmah...




you know...

banyak peristiwa yang berlaku satu ketika dulu...

yang aku tertanya-tanya kenapa...

yang menyeksa jiwa ragaku...

sampai aku rasakan sudah cukup untuk itu..



tak mahu ulang dah..

tak mahu rasa dah..

sebab terlalu sakit..


sampai aku cakap kat Allah,

Ya Allah, Kau Maha Mengetahui...

Kau tahu limit aku sampai mana...

Kau tahu aku tak mampu untuk hadapi yang ini...

dan aku takkan mampu lagi...


Tapi hari ni, entah kenapa...

Aku rasa Allah menjawab persoalan itu...

Persoalan kenapa aku tak dapat apa yang aku hendak..


' betapa banyak yang kita mintak, yang kita rasa Allah tak terima. tapi pada hari kita mintak sampai hari ini yang kita duduk, berapa puluh, berapa ratus masalah yang telah selesai..'

berapa ratus masalah kita yang telah selesai...

manusia itu gopoh....

tergesa-gesa....



betul,

gopoh sungguh rasanya..

menetapkan sesuatu yang aku tak ada pengetahuan tentang itu...

tapi aku dah nampak hikmahnya sekarang...

kerana permintaan dulu ditolak, aku berada disini...

kerana hati yang dulu dilukai, aku lebih berhati-hati...

subhanallah....

bukan Allah tak mendengar..

Bahkan Dia Maha Mendengar...

Tapi kerana Dia ingin berikan yang terbaik padaku..

Dan aku yakin itu...


Ya Allah, dahsyatnya Kasih sayangMu...


No comments:

Photobucket