Friday, February 27, 2009

harapanku..

busy betul semester baru nie..
waaaaaa...rase nak jerit!!
aku penat sgt..da la kena bgn pagi2 balik..
aduhhh


da jumaat suda..
lega!
even xleh lega sgt coz byk menda xrevise

aaaaa~
nak jerit gak..
xpe, insyaALLAH dgn sisa2 tenaga yang ade..
aku boleh meneruskan perjuangan..
ya, yakin!
ALLAH akan bantu sape2 yg berusaha
YAKIN!


SABAR, TABAH, DAN BERUSAHA..
biar sesukar mana jalan yg ditempuh
biar sepenat mana badan merasa
biar sehabis tenaga yg ade
insyaAllah, jalan ini yang ALLAH kurniakan buat aku..

erm, nak tahu rutin harian aku sem baru nie?
xde la special sgt tp ade improvement skit dr sem dlu..:P
even masa awal2 nie cm xnampak sgt,
tp insyaAllah, aku akan teruskan usaha..
biar kan org kata ape saja..
aku adalah aku..

pagi, aku bgn kul 5-30pg..skrg subuh masuk awal, so kena bgn agar xlewat..
pastu, siap2 n g kelas kul 8pg..kejar bus kul 7.30pg..penat!
mesti aku berlari walau cne cepat pon aku turun..hehhe

awl2 nie kelas sampai kul 1.30 ptg je..so, sempat zuhur kat rumah..
aku trus blk rumah je abih kelas..
hurm, pastu solat n rehat2..
kul3 ptg bukak buku balik..hurm, even mase tu lah mata rase cm ditindih batu konkrit 10tan..
ngantuk betul..
pastu, kul 5 cmtu, kalo tugas aku masak, aku masak la..
kul 6 lebih da leh makan..
kul 7 isya' n kul 8 cmtu start blik bukak buku..

kalo aku kuat, sampai kul 12 max
kalo aku lemah, sampai kul 11 da rebah..
hahha..teruk betull..
x, kan esok nak bgn pagi blik..kire ok kot?
ye x?^^

sekarang musim lecture je..
belum masuk musim test lg..
test kat sini jgn ckp la..
mau aku xbukak tenet seminggu..
tp xpe la..bukan susah mane kan nak tahan..
insyaAllah, boleh!

aku hanya merancang..merancang perjalanan sem nie..
tp aku tahu, teramat tahu..
yang Dia sebaik2 perancang..
aku hanya berusaha, ALLAH menentukan..
lg pon aku berpegang pd kata2 nie,
'siap yang gagal merancang, dy merancang untuk gagal'
justeru, aku merancang sdikit sebanyak ape yg aku perlu buat kan..

herm, itu je untuk dikongsi bersama..
ey, jap..satu lg..
bru td aku dikejutkan dgn berita kawan aku bru menikah..
dan dy menikah dgn cikgu aku sekolah menengah..
kwn aku lelaki..n cikgu aku perempuan..
jodoh..

kadang2 kita xdpt nak ramal sapa jodoh kita..
bukan kadang2, tp memang xdpt pon..
aku doakan agar mereka bahagia hingga akhir hayat..
biarpon aku masih terkejut..
hehe..over lak.tp siyes aku terkejut sgt..
tp xpe..bila niat untuk berkahwin tu jelas, maka xde perkara len yg perlu dipersoalkan..
dan mereka telahpon sah jd suami isteri..
harapan aku kawanku tu dpt jd suami yg soleh..
insyaALLAH..

sesungguhNya hidayah itu bukan ditangan manusia..tetapi ditangan ALLAH..
jadi siapalah kita nak berasa bangga dgn perkara baik yg kita lakukan, menjadi ikutan org..
nauzubillahi min zalik..

berbalik pada sem summer td..
sem nie memang mencabar..
n aku harus+perlu+wajib berusaha keras tuk lulus dgn cemerlang final exam kali nie.
insyaALLAH..
bukan susah nak jd susah..
bukan senang nak jadi senang..
dan aku harap, aku dpt balik malaysia dgn hati yang lapang...amien..

6 comments:

Syazwani 'Aqilah said...

Selamat berusaha..
3 bulan tak lama!!

keyla said...

dekuju mockrat!!!
syg kak wani

lynawan said...

sirius black aku tgezut.
so many unexpected wedding of 89 babies I heard.
and this just got into the list.
kita dh bsr rupanya *masih merasa diri muda lg kechik*

keLLa said...

hahha..betul la lina!
kwn aku da kawen..sungguh!
yang ade anak sorg pon ade da..
dasat r kwn2 aku tu..
huhu

aku mmg kecik..tu yg xpenah rase besar2 tu..hehe

humaira said...

semuga kella tsabat dalam perjuangan...
chaiyuk kella chaiyuk!!!!(^_^)

Mamad said...

jerit je..