Thursday, October 28, 2010

Autumn~

Salam,

Alhamdulillah~bernafas lagi ya Allah! Subhanallah3..

Hati terusik dengan kejadian alam. Allah Maha melakukan segala sesuatu. Subhanallah!.Hari tu baru je mempersoalkan satu perkara yang kalau difikirkan balik, sebenarnya tak de niat pun nak mempersoalkannya. Hanya lintasan perasaan yang digambarkan dalam bentuk kata protes.Dan serasanya Allah dah menjawab persoalan itu, lalu mengundang rasa malu pada diri sendiri.. malunya!

Persoalan itu lebih kurang macam nie lah~

"Tak logik langsung lah. Ni dah winter ke belom nie? Daun hijau lagi, tapi sejuk dan frost dah terus ada dah.. pelik betullah.."

Dan Allah jawab lebih kurang 3 hari seterusnya. Dedaunan menguning dengan pantas sekali sampai aku tak sedar bila dia berubah warna. Macam seharian atau lagi cepat, semalaman je..
subhanallah..

Kecik dan kerdilnya rasa diri.. Mempersoalkan sesuatu yang bukan dalam pengetahuan aku..

'Dan Kami jadikan malam dan siang sebagai dua tanda(kebesaran Kami), kemudian Kami hapuskan tanda malam dan Kami jadikan tanda siang itu terang benderang, agar kamu dapat mencari kurnia dari Tuhanmu dan agar kamu mengetahui bilangan tahun dan perhitungan (waktu). Dan segala sesuatu telah Kami terangkan dengan jelas'
Surah Al-Isra':12

Aduh, mulut oh mulut! Hati oh hati! Bila lah nak dapat kawal perasaan sendiri nie?
Kalau fikir, memang sangat2 betul. Allah boleh buat sekelip mata je autumn tu.. Seharian, bahkan sesaat pun boleh. Ni kan semua kuasa Allah? Aku nie lah.. jaga mulut lenkali!

Nak rasa sangat autumn ye? dah, sekarang rasa puas2.. =p
Subhanallah~ chanteknyer!! Jatuh cinta lagi~

Rasa nak buat projek la..autumn tahun lepas da buat projek dah, tapi nie cam mega skit. hihi. Saja suka2. padahal takde lah free sangat. Cuma kena pandai cari waktulah.. Hurm, insyaAllah~
Projek-projek juga kella, belajar dan tarbiyah jangan lupa.. taw?

Baekk..(nie ape kes soal jawab sorang diri nie..hehe)


Apepun, banyak lagi benda yang perlu dibuat. Kerja lebih masa, jadi jangan leka! Terlalu banyak lagi yang aku masih nak baiki. ya Allah, malunya pada diri sendiri. Kerja banyak tapi selalu goyang kaki. Astaghfirullah~ kella, kuatt!!!

Autumn, cantiknya..
Allah, indahnya
Ingin kurakamkan segala keindahan ini
Namunku yakin sehebat mana kamera dicipta
Masih belum mampu merakamkan ciptaan Tuhan yang Maha Esa

Autumn, cantiknya..
Allah, indahnya
Kalau dibumi hanya seperatus nikmatNya
Tak dapat kugambarkan bayangan syurga
Kalau dibumi aku sudah berkali jatuh cinta
Tak dapat ku agak cintaku di sana..

Subhanallah!

keyla_raudhah

No comments: