Tuesday, May 8, 2012

Fitnah vs mehnah


Salam alaik,

Tengah memarahi seseorang. Ini boleh menyebabkan fitnah tahu? So, better aku menyelamatkan diri aku daripada fitnah itu..

Walaupun aku terpaksa bayar dengan harga yang mahal.. huhu..

Lari!

Sebab apa kena lari?

Sebab dengan fitnah, kita kena jauhkan diri, tapi kalau mehnah, kita kena bersabar..

Fitnah dari segi bahasa sebenar bermaksud ujian atau cubaan yang boleh datang dalam dua bentuk- senang dan susah. Kalau mehnah, maksudnya juga ujian, tapi lebih kepada perkara2 yang datang dari luar, ujian2 yang datang yang telah dirancang oleh seseorang.

Harta kekayaan boleh jadi fitnah bila tak dibelanjakan ke jalan Allah.

Jalan dakwah nie memang ade bermacam-macam mehnah..


So, dua ayat diatas boleh concludekan apa maksud yang tersirat..huhu..

Dan aku sedang melarikan diri daripada fitnah~

Allah, lindungi hati aku...

No comments:

Photobucket